Hatiku semakin tenang...

Demi mengejar sesuatu, aku lupa akan seseorang yg amat berharga pdku... ha? sapa dia??? jeng jeng jeng....
MAK kesayangan aku la... bkn aku xtau dia dh bnyk bkorban utk aku dan keluarga, tp aku lupa kerana mengejar sesuatu yg belum pasti, aku jd lalai & leka dgn buaian dunia.
pastu baru2 ni kisah cintaku tamat skali lg, sedih sgt... nak nangis ke?? -- xperlu la-- sbb aku ad MAK aku...
knp cmtu ? nk bcinta ngan mak ka? gila .... bkn itu maksudku, dia la sumber inspirasiku skng ni... MAK aku jauh lebih lawa dr mna2 wanita, pengalaman lg... huhu
kisahnya menempuh ranjau kehidupan mengajar aku menilai kehidupanku...
org ckp MAK hang bnyk mulut, biasa la tu, dgn mulut dia la dia bg kami anak-anaknya kehidupan... ap yg dia bebel suma jd darah daging, aku rasa klao bukan bebelan dia time aku kecik dulu xda la nk merasa jd mcm skng ni....

klao aku hidup skali lg pon, tak ku malu dpt MAK ni... MAK!! kau terbaik.
klao nk cita dr dulu smpai skng mmg x abis la , 24 tahun aku kenal dia, dia baik, tegas, garang, bijak, hardworking, tabah, bnyk la nilai2 yg ad pd dia..

klaka jgk nk cita ni, bru2 ni break sgt memilukn hati la, seminggu sblm CNY(chinese new year). so aku jd murung, stress, xlalu mkn, down n suma tanda2 org depressed la... on CNY aku blk pon still on that mood... pastu hari ahad aku ajak jiran umah aku gi zoo, jmpa kwn dia bgayut ats pokok (haha...... kiding!), aku p sbb nk naikkn semangat aku blk, sbb klao aku duk umah xbuat ap2 lg la teringat temimpi2... so cubaan tersebut masih blm mampu naikkan semangatku... dlm hatiku masih ad dia... hari rabu aku pergi lepak sorang dri dtepi sungai, konon nk ambik mood la, pastu aku msj si dia, blsnya " bole x u bia i hidup aman? i rimas la ".padan muka aku!!! ayatnya itu benar2 memberi kesan dlm hati kosongku, aku jd malu, pilu, marah, xmenentu saat itu.

hari demi hari berlalu, aku jd seperti org hilang akal, bnyk surat khabar ku baca memaparkan cerita, isteri makan luar, isteri curang, lelaki pukul wanita kerana cinta di tolak, mcm2 cerita sebegini ... hatiku terfikir patutkah aku jadi seperti mereka??? knp suma ini terjadi?? bangang btl manusia, ku terasa seperti maki dri sendiri.... hahaha
di kampung, ku bnyk melihat kejadian yg xpatut berlaku terjadi...


dan perkara paling menyayat hati bila aku lihat mak aku seorang diri memotong padi di bendang indah kami sekeluarga, aku tegur Mak , " nk Ami tolong dak??", Mak jwb "xpa la sikit ja lg". aku diam...... tp aku tau Mak xmau anaknya ni susah kerana dia. Mak tau aku suka durian, time aku balik terus bukakkan aku durian, bkn ku xmahu mkn tp penat seharian atas bas buat aku xlalu mkn, demi Mak ku paksa telan. Pastu tiap2 hari la dia tolong ambikkan durian utk aku, puas aku mkn.. tq Mak....

dari situ aku sedar knp aku patut sanjung wanita yg xmahukan aku sedang Mak aku bersusah payah mencari rezeki, mmg bodoh aku. itu sbbnya aku jdkan dia idolaku, buah hatiku, pujaan hatiku.. ku sayang pd Mak aku....

bwh ni gamba time aku, miss NMS n Miss NS kt zoo Taiping, huhu


hehe ni namanya kamel, asal dia mesir...



Yg dpn tu Lan, yg blkg tu Dak,,, comey kn diorg?? nk mkn diorg pon bole...hehe



 ini la yg org Melayu panggil malu2 kucing, hahaha


xbrapa pasti la kt Iran paggil ap mnatang ni, tp kt Zoo panggil jebon...



ini pujaan hatiku time kecik2 dlm komik pedang setiawan... full of power....


No comments: