salam.....


still new in here!! bnyk lg yg perlu aku blaja dr sini... sblm ni aku bwt blog in fs je. tp kwn aku cadang bwt blog mcm ni, so ap salahny aku cuba.. ha!!c skng ni busy bwt poject tuk presentation. subject ye CPE 591, Process Engineering.. aku pon bkn arif sgt nk ckp bnyk pasal subject ni tp it about process occur in an industrial such as drying, evaporation, adsorbtion, mcm2 gk la.. yg project aku bw ni pasal CHROMATOGRApHY, CHROMATOGRApHY ni merupakan process utk pisahkn compound kpd beberapa compound lain gunakan mobile phase & stationary phase. kira klao aku salah sapa2 leyh tlg betulkan aku.. sebelah tu gmba column of ion-exchange chromatography. bg aku tajuk ni quite tough sbb aku kena cari dlm tenet, buku, mna2 sumber la yg ad. klao nk bg pnerangan lanjut mmg la aku xpower sgt tp basic konsep benda alah ni aku tau la sikit2. lecturer aku pon xdpt bg penerangan dgn tlalu detail, so aku ni lg la.. hehe
ok la smpai sini la dlu tuk skng ni, mls nk bebel bnyk2


k la eh.. selamat !!!
 

No comments: